Förvaltningsrätten avslår överklagande om skola vid Fågelsången

I en dom från Förvaltningsrätten fastslås att det överklagande som inkommit gällande skola i Fågelsången avslås.

Det var den 23 februari 2017 som kommunfullmäktige beslutade att Salems nya grundskola byggs vid Fågelsången. Skolan ska enligt planerna vara klar att användas till höstterminen 2020 och ha plats för cirka 500 elever. För att barnen ska kunna komma till och från skolan behöver även en ny väg byggas. Ett överklagande har lämnats in och det avslås nu av förvaltningsrätten.

Planeringen fortsätter med skolan i Fågelsången och anslutningsväg i det norra alternativet i anslutning till gång- och cykelvägen från Säby bollplan mot Fågelsången. Närmast är det förslaget till detaljplan som tas fram samtidigt som utformningen av skolan planeras, säger Lennart Kalderén, M, kommunstyrelsens ordförande

Kontakt:
Lennart Kalderén