Alliansens budgetförslag i Salem

Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet och Kristdemokraterna i Salem har presenterat sitt budgetförslag för 2018-2020. Budgeten tas upp i kommunstyrelsen den 30 oktober och i kommunfullmäktige 23 november.

Sammanfattningav förslaget:

• Ytterligare tre år med oförändrad kommunalskatt
  • Nya förslag på miljöområdet, gång- och cykelvägar samt IT-satsningar inom utbildningssektorn.
  • De mindre besparingar som aviserades i juni behöver inte genomföras. Resultatet ligger i nivå med kommunens finansiella mål på 1% av omsättningen 2018-2019 och strax under 2020.
  • Alliansen är överens om att anlägga en idrottshall i Fågelsången med samma planyta som Skogsängshallen och Säby sim- och sporthall.
  • Att under 2018 göra en förstudie av en gång- och cykelväg längs Salemsvägen från Tvärvägen till "Välkomstmonumentet" nere vid motorvägen.
  • Barn- och utbildningsnämnden får 1 miljon kronor per år till IT-satsningar i skolorna.
  • VA-taxan höjs de kommande åren

Här kan du läsa hela förslaget

Här kan du läsa pressmeddelande med kommentarer från de förtroendevalda

Senast uppdaterad 23 oktober 2017