Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Salems kommun lanserar e-tjänst för miljöärenden

Salems kommun fortsätter satsningen på digitalisering och en bättre och enklare ärendeprocess för både privatpersoner och företag. För att göra det enklare att hantera frågor som bland annat rör avfall, enskilda avlopp, värmepumpar och livsmedelsverksamhet utvecklar vi vår e-tjänst så att den även omfattar dessa områden. E-tjänsten för miljöärenden lanseras 24 januari.

Under 2023 digitaliserade Salems kommun bygglovsprocessen och lanserade en e-tjänst för bygglovsärenden. Nu utvecklar vi e-tjänsten så att den även omfattar miljöärenden. Du kommer bland annat kunna hantera ansökan och frågor rörande livsmedelsverksamhet, värmepumpar, enskilda avlopp, avfall och klagomålshantering vid olägenheter. Du kommer att kunna följa dina ärenden i e-tjänsten och all kommunikation med din handläggare kommer att ske via e-tjänsten. När något nytt har hänt i ditt ärende kommer du att få avisering via e-post.

Fördröjd handläggning 15 januari-1 februari

Mellan den 15 januari och 1 februari kommer hanteringen av inkommande ärenden att hanteras med viss fördröjning. Observera att om du skickat in ett ärende innan och under den här perioden kommer vi att registrera ditt ärende manuellt när vårt nya ärendehanteringssystem är igång. Du kommer att få ett bekräftelsemail när ärendet är registrerat. 

E-tjänsten lanseras 24 januari

Från den 24 januari kommer man att hantera ärenden via e-tjänsten, mer information kommer.

Vid frågor, kontakta miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen på msb@salem.se 

Senast uppdaterad 18 januari 2024