Salems kommunala skolor åttonde bästa i landet

Salems kommunala skolor klättrar ytterligare fem placeringar i SKLs Öppna jämförelser och ligger i år på plats 8 av 290 kommuner. Ett fantastiskt resultat!

Om de fristående skolorna inkluderas i mätningen ligger Salem på plats 22.

- Det är naturligtvis glädjande att vi inom den kommunala utbildningsverksamheten klättrar i SKL mätning. Det är ett resultat av vårt systematiska kvalitetsarbete där rektorer och lärare tar ett stort ansvar för att ge alla barn och elever en undervisning av hög kvalitet, säger Eva Lindkvist, förvaltningschef barn- och utbildningsförvaltningen i Salem.

- Det mest glädjande med det här resultatet är att det visar att förra årets utfall inte var någon tillfällighet utan att vi bibehåller en mycket hög nivå. Stort tack till vår personal på alla nivåer som lägger ner ett hårt och engagerat arbete. Vi fortsätter att jobba med våra mindre starka sidor där vi har hjälp både av SKL:s öppna jämförelser och våra egna mål och åtgärdsprogram, säger Lennart Ejenäs, ordförande (M) i Barn- och utbildningsnämnden i Salem

Eva Lindkvist
Chef Barn- och utbildningsförvaltningen