Från vänster övre raden: Eva Lindkvist, barn-och utbildningschef, Glenn Nilsson, rektor Rönninge skola, Anna Kiltorp, rektor Nytorpskolan, Mellanraden: Marianne Hedmar, rektor KomVux och SFI, Jessika Zettervall Dannegård, rektor Skogsängsskolan, Åsa Radne, chef Centrala elevhälsan,  Nedre raden: Lena Ousbäck, Tf chef Kulturskolan, Jan Ferm, rektor Rönninge gymnasium, Peter Forsberg, rektor Säbyskolan Saknas på bilden gör Marsella Qvicker förskolechef samt Åse Krantz, rektor Salemskolan

Från vänster övre raden: Eva Lindkvist, barn-och utbildningschef, Glenn Nilsson, rektor Rönninge skola, Anna Kiltorp, rektor Nytorpskolan, Mellanraden: Marianne Hedmar, rektor KomVux och SFI, Jessika Zettervall Dannegård, rektor Skogsängsskolan, Åsa Radne, chef Centrala elevhälsan, Nedre raden: Lena Ousbäck, Tf chef Kulturskolan, Jan Ferm, rektor Rönninge gymnasium, Peter Forsberg, rektor Säbyskolan Saknas på bilden gör Marsella Qvicker förskolechef samt Åse Krantz, rektor Salemskolan

Nytt läsår för förskolor och skolor i Salem

Här är de - Rektorerna och cheferna som har startat upp höstterminen på våra skolor i Salems kommun! Några ansikten är nya och de chefer som startar upp nu inför läsåret hälsar vi särskilt välkomna!

Vår gemensamma vision är att vara Sveriges bästa skolkommun 2025! Vi har goda förutsättningar utifrån det nuläge vi befinner oss i - med höga meritvärden och en förbättring av våra elevers gymnasiebehörighet jämfört med tidigare år. Men vi vill nå toppen!

För att nå dit kommer vi att arbeta med ständiga förbättringar i ett gemensamt systematiskt kvalitetsarbete där undervisningens kvalitet, en lärande organisation och ett pedagogiskt ledarskap genomsyrar verksamheterna. Dessutom kommer vi särskilt att fokusera på att öka upplevelsen av studiero och elevinflytande samt säkra en hög kvalitet i arbetet med våra barn och elever som behöver lite extra stöd för att komma vidare.

Du som är vårdnadshavare - välkommen att besöka ditt barns förskola och skola under läsåret 2018/19! Du får naturligtvis också höra av dig med dina synpunkter eller frågor till den förskola och skola ditt barn går på. Ett gott samarbete mellan förskola/skola och hem, med möjlighet till information och dialog, ger ytterligare förutsättningar för att vi ska lyckas i vårt uppdrag att ge alla barn och elever den allra bästa undervisningen!

Senast uppdaterad 05 september 2018