Per Almström avslutar sin tjänst som kommundirektör i Salem

Salems kommundirektör Per Almström går vidare i sin karriär och avslutar därför sin tjänst i Salems kommun den 1 januari 2018. Per Almström fortsätter som kommundirektör i Staffanstorps kommun, Skåne.

- Salem är en spännande kommun med mycket potential. Att arbeta här har varit utvecklande. Jag är uppväxt i Staffanstorp och kunde inte tacka nej till att flytta hemåt igen när möjligheten gavs. Jag är tacksam för den tid jag varit i Salem, säger Per Almström.

- Jag vill tacka Per för den tid han varit hos oss. Självklart är det tråkigt att han lämnar, men vi önskar honom all lycka i sin framtida karriär. Rekrytering av ny kommundirektör startar omgående, säger Lennart Kalderén, kommunstyrelsens ordförande.

Per Almström
Kommundirektör