Mats Bergström ny kommundirektör i Salem

Mats Bergström, tidigare ekonomichef i Salem, har sedan december 2017 varit tillförordnad kommundirektör. Nu är det klart att han tillsvidare tar över rollen som kommundirektör i Salems kommun.

- Det känns både roligt och utmanande att axla rollen som kommundirektör. Salem är en stabil och trevlig kommun. Jag ser fram emot att tillsammans med förtroendevalda, medarbetare och invånare driva arbetet vidare mot nya spännande mål, säger Mats Bergström, kommundirektör i Salem.

Beslutet togs under ett extrainsatt sammanträde för kommunstyrelsen den 14 mars.
- Vi är helt eniga över alla partigränser att Mats blir en bra kommundirektör. Han har gjort ett gediget arbete som ekonomichef och tillförordnad kommundirektör. Vi är glada över att kunna välkomna Mats på den fasta tjänsten, säger Lennart Kalderén, kommunstyrelsens ordförande.

Mats Bergström
Kommundirektör