Marie Truedsson är ny barn- och utbildningschef

Pressmeddelande från Salems kommun 2015-08-26

Den 31 augusti börjar Marie Truedsson som ny barn- och utbildningschef i Salems kommun. Marie har gedigen erfarenhet inom utbildningsområdet och har senast arbetat som utbildningschef i Vallentuna kommun. Efter sin utbildning arbetade Marie först som lärare i svenska, samhällskunskap och idrott. Därefter har hon haft olika uppdrag som chef inom skola och barnomsorg.

- Det ska bli väldigt roligt att börja i Salem, säger Marie Truedsson. - Salem är en stabil kommun med gott rykte. - Jag brinner för att jobba med skolutveckling i samverkan med rektorsgruppen. - Det finns tre grundpelare i denna utveckling och det är undervisningens kvalitet, det pedagogiska ledarskapet och det systematiska kvalitetsarbetet.

- Jag är glad för att vi snabbt lyckats rekrytera en ny förvaltningschef, säger Lennart Ejenäs (M), ordförande i barn- och utbildningsnämnden. - Det händer mycket inom skolområdet just nu och det är viktigt att vi inte tappar tempo i utvecklingen av våra skolor och förskolor.

Marie bor i Sollentuna och kopplar gärna av med skidåkning och friluftsliv tillsammans med sin familj. Hon efterträder Mikael Caiman Larsson som går vidare till Botkyrka kommun där han blir utbildningschef.

Lennart Ejenäs (M)
Barn- och utbildningsnämndens ordförande