Årets företagare 2015 - Thomas Bergman, ICA Supermarket Salem

Näringslivskommittén i Salem nominerar Thomas Bergman, ICA Supermarket Salem, till årets företagare 2015. Kommittén har följande motivering:

"Årets företagare Thomas Bergman driver sitt företag ICA Supermarket med stort engegemang och med ett modernt ledarskap som kännetecknas av en förmåga att delegera och vara positivt pådrivande på en och samma gång. Thomas har med sin gedigna branscherfarenhet och öppenhet för nya idéer på kort tid lyckats nå en bra tillväxt och stabilitet i sitt relativt nystartade företag. Samtidigt har Thomas varit en drivande kraft i Centrumföreningen i Salems Centrum och varit aktiv med andra insatser utanför egna företaget i olika sammanhang. Thomas företagsamhet och positiva anda gör honom till en god förebild för andra företagare.

Sedan 1992 delar organisationen Företagarna ut utmärkelsen "Årets företagare". Utmärkelsen går till en företagare som utfört en prestation i sin kommun och som genom sitt sätt att vara fungerar som en förebild för andra företagare. I Salems kommun nomineras företagaren av Näringslivskommittén som består av representanter från kommunen och lokala företagsorganisationer. Priset överlämnas av Företagarna i Stockholms län vid Salemsdagen den 29 augusti.

Jan Lorichs
Planeringsstrateg